Geplaatst op

The law of attraction, richt je op de toekomst

The law of attraction

Alles wat je aandacht geeft groeit.  Loopt het niet lekker in de opvoeding kijk dan niet naar wat er fout gaat, maar richt je op de toekomst, naar hoe je graag wilt dat jullie met elkaar omgaan. Misschien heb je al wel eens van de wet van de aantrekkingskracht gehoord of de het boek de Secret gelezen of de film hiervan gezien. In managementboeken en boeken over persoonlijk leiderschap komt het ook terug, dan noemen ze het geen Law of Attraction maar Autosuggestie of heldere eenduidige doelen stellen.

Dat waar jij op focust groeit

The Law of Attraction zegt waar jij je gedachten op richt, bepaalt hoe jouw realiteit eruit ziet. Dat waar jij op focust, groeit.

Uitgangspunt is dat je focust op wat je wel wilt en niet op wat je niet wilt. Heb helder voor ogen waar je heen wilt in de nabije toekomst, laat je daar dan door leiden. Focus erop. Laat je niet teveel afleiden door negativiteit.

Houdt je doel voor ogen, zorg dat je kansen herkent en dat je ze pakt.

Drie stappen

Het proces bestaat uit drie stappen:

1 Vraag

2 Het wordt gegeven

3  Sta open om te ontvangen

Leef alsof je je doel al behaalt hebt

Het komt er op neer dat als je ergens heen wilt, je je einddoel in de nabije toekomst helder voor ogen moet hebben en vanuit hier begint. Leef je leven alsof je je einddoel al behaald hebt en gedraag je alsof je deze droom al verwezenlijkt hebt. Vraag jezelf dus bij alles af: als ik de persoon ben die ik wil zijn hoe zou die persoon dan nu reageren? Wat zou die persoon nu dan kiezen?

Belangrijk hierin is dat je het echt voelt en je gedraagt alsof het ook daadwerkelijk al zo is. Wil je meer Rust en Balans in huis zie dat dan dus ook echt voor je, voel je zoals je je dan zal voelen en gedraag jezelf alsof dit al zo is.

Het werkt en is wetenschappelijk ook echt bewezen. Alles is energie en je trekt dingen van dezelfde energie aan. Einstein zei dit al E=MC2 of te wel materie=energie.

Iedere keer als er een stress moment is ga dan even terug naar het moment waarop je rust ervoer. Als je van te voren al weet dat er een stress moment aankomt, bereidt je dan voor. Ga voor jezelf na wat er gaat gebeuren en hoe jij daarop wilt reageren.

Ben niet te streng voor jezelf, soms zal dit niet lukken en dat is ok. Soms heb je gewoon een baaldag of is het druk geweest en schiet je toch weer uit je slof. Dat is ok, lach erom en herpak jezelf.